Balkan Göçmenleri Platformu | BGP

ASOF’un Sportif Balıkçıları Dünya Şampiyonası Yolunda

Perşembe, 18 Nisan 2024

Amatör ve Sportif Olta Balıkçılığı Federasyonu (ASOF) ’a bağlı sportif olta balıkçıları 4 takım ve 16 yarışmacı olarak 21-27 Nisan 2024 tarihlerinde Macaristan’da 10. düzenlenmekte olan devler ligi IBCC International Balaton Carp Cup Yarışmasında ülkemizi temsil etmek üzere yola çıktılar.

Dünya’nın en büyük sazan balığı yakalama turnuvası olan ‘’IBCC International Balaton Carp Cup’’ Sportif Sazan Balığı Yakalama Yarışması, Macaristan’ın Balaton Gölü’nde icra edilmektedir. Her takımdan en az 4 sportif balıkçıdan oluşan 299 takım sektör kura çekimlerinin ardından bir hafta boyunca en büyük ve en çok sazan balığını yakalamak için yarışacaklar. Bu yıl ülkemizi 4 takım ve 16 sportif balıkçının temsil edeceği yarışma için balıkçılar bütün teknik ve yaşamsal ekipmanlarını yanlarına alarak, karayolu ile Bulgaristan ve Romanya üzerinden Macaristan’a geçerek 2200 km. yol kat edecekler. Devler ligi ‘’IBCC International Balaton Carp Cup’’ sazan balığı yakalama yarışmasında 4 takımdan oluşan 16 sportif olta balıkçısı ülkemizi temsilen yarışacak. Mivardi Türkiye, S.M.S Carp Team, Snow Baits Türkiye ve Sarp Club İstanbul’dan oluşan 16 kişilik takım, bayrağımızı uluslararası arenada dalgalandırmak için yola çıktı.

Mivardi Türkiye takımı Hasan İbrahim Manav, Özkan Sadullah, Olcay Akıcı ve Emin Karakuş’tan oluşmaktadır. Takım kaptanı Hasan İbrahim Manav ‘’Dünyanın en büyük sazan balığı yakalama yarışmasına bu yıl 5. kez katılıyoruz. Mivardi Türkiye olarak tecrübelerimiz ışığında bu sene için taktiklerimiz ve Özkan Sadullah’ın titizlikle ilgilendiği yemlerimizle çok iyi hazırlandık. Tabii ki öncelikli arzumuz kura çekiminde verimli bir sektörü çekmek istiyoruz. Dünya’nın dört bir tarafından gelen 299 takım ile birlikte yine bizleri zorlu ve kıyasıya mücadelenin olduğu bir yarışma bekliyor. Bizler için sevindirici olan ülkemizden bu sene biz hariç 3 takımın daha Türkiye’yi temsil edecek olması. Bizleri gelecek için hem umutlandırdı hem de çok mutlu etti. Umarım 4 takım olarak önce avantajlı bir kura çekip akabinde de başarılı bir yarışma geçirerek ülkemize dereceler getirebiliriz. Sportif balıkçılığın gelişmesi ve özendirilmesi açısından önceki senelerde yaptığımız gibi yarışmanın kura çekimi aşamasından itibaren sık sık Türkiye ile iletişimde olmaya çalışacağız. Türkiye’den katılacak diğer takım arkadaşlarımıza da şimdiden sonsuz başarılar diliyoruz’’ ifadelerini kullandı.

S.M.S Carp Team Takımı Samet Turhan, Muhammet Şen, Fahri Akın, Ali Yılmaz’dan oluşmaktadır. Takım Kaptanı Samet Turhan, IBCC International Balaton Carp Cup yarışmasına ilk 2020 de katılmıştık. 4 yıl sonra yine ilk yıldaki heyecanımız ve her geçen gün gelişen tecrübemiz ile katılıp Türk bayrağımızı tekrar burada dalgalandırmak bizim için çok önemli ve anlamlı olacaktır. Bu yıl 4 güzide takım ile Ülkemizi temsil edecek olmak ta bizim için ayrı bir anlam ve güç oldu. S.M.S Carp Team olarak 6 aydır bu yarışmaya hazırlanıyoruz. Balaton çok büyük ve dünyaca ünlü ustaların arenası olarak artık tüm dünyada tescillendi. İyi bir kura ile başlarsak etkin sonuçlar elde edebiliriz. Türkiye’deki sportif sazancılar dünya ölçeğinde vizyoner sporculardan oluşmakta. Biz teknik, taktik ve kondisyon açısından hazırız. Bundan sonra bizim için en önemli unsur balığı bulabileceğimiz sektörde yer almaktır. Şimdiden tüm Türk takımlarımıza başarılar diliyoruz’’ ifadelerini kullandı.

Snow Baits Türkiye takımı Serkan Korkmaz, Aydın Karakaya, Hasan Vatansever, Aydın Bahar’dan oluşmaktadır. Takım Kaptanı Serkan Korkmaz ‘’Balaton’a ilk kez katılıyoruz. Romanya, Bulgaristan olmak üzere birçok kez yurt dışı yarışmalarına takım olarak katıldık. Yurt dışındaki yarışmalar konusunda tecrübeli bir takımız. Takım arkadaşımız Aydın Bahar, Balaton’da birçok kez av yaptı. Hatta 2 tona yakın balık tutmuşluğu var. Balaton konusundaki tecrübesi bize taktik konusunda faydalı olacaktır. Tabiki Balaton arenası büyük bir yarışma ve Dünya’nın en ünlü sazancıları ile bir araya geleceğiz. Biz kendimize güveniyoruz son dakikaya kadar mücadele etmek bizim işimiz, şansta bizden yana olursa ülkemize kupa ile dönmek tek hedefimiz olacaktır. Bizleri vize durumu gerçekten zorladı, çok uğraştık, epeyce bir sıkıntı yaşattılar. Son dakikada arabamızı ve eşyalarımızı yükleyip apar topar yola çıktık. Bu durum bizi biraz üzmüş olsa da sonuçta başardık. Şimdi hedefe kilitlenmiş durumdayız. Türkiye’den katılan diğer takım arkadaşlarımız da ülkemizin klas takımlarıdır. Onlara da başarılar diliyoruz. Umarım hiç birimizin emeği ve mücadelesi boşa gitmez öncelikli amacımız başarılı bir şekilde ülkemizi temsil etmek olacaktır’’ ifadelerini kullandı.

Türkiye’den katılan 4. takım ise Sarp Club İstanbul takımı ise Burak Ergiri, Metin Yamak, Erdinç Hatip, İbrahim Kerem Avşar’dan oluşmaktadır. Balık Haber - Balık TV ve Fishing Türkiye olarak, kendi imkan ve gayretleriyle ülkemizi yurt dışında ve özellikle devlerin yarıştığı IBCC International Balaton Carp Cup yarışmasında temsil eden takımlarımıza başarılar dileriz. Balık Haber Merkezi – Özden Aydın Şimşek

Kaynak Linki = https://balikhaber.com/haber/asofun-sportif-balikcilari-dunya-sampiyonasi-yolunda-4404